Der Medieninformatik Showcase 2016 hat es in die Medien geschafft. Der Oberbergische Anzeiger spendierte der Veranstaltung einen Artikel, in dem er auf das ein oder andere Projekt zu sprechen kommt. Auch ein Projekt aus dem letzten Semester des Wahlpflichtfaches
New mobile phones
Another equipment arrived at the moxdlab. Some new LG Nexus 5X are now ready for development. Whether developing Android apps in one of our modules or bachelor/master project. You’re only limited by your imagination.
Medieninformatik Showcase 2016
Am Dienstag dem 6. Dezember findet das alljährliche Medieninformatik Showcase statt. Es werden allerlei Projekte des letzten Semesters vorgestellt. Des Weiteren finden zwei externe Sprecher ihren Weg an den Campus Gummersbach: Manfred Kraft, Creative Engineer bei Scholz & Volkmer hält
Klausureinsicht Betriebssysteme und verteilte Systeme
Eine Klausureinsicht im Modul Betriebssysteme und verteilte Systeme für MI und TI ist am 30. November 2016, 10-12 Uhr, in Raum 3.209 möglich.
New Boards and Peripherals for IoT
Another new arrivals for our projects. Among the new devices are various Arduino boards including the Arduino Yun and Arduino Due. Additionally we are also equipped now with some audio transducers and a Makey Makey controller to connect the world around
Things are becoming smart and connected
“Things” are becoming smart and connected. Today we had elevator pitches during our meeting in WPF Internet of Things. Students presented their project proposals and discussed interesting aspects of their product ideas. Students are working as interdisciplinary teams: Computer science students will now work
First Meetings of Lectures (WS16/17)
Die Termine für die Auftaktveranstaltungen der WPFs sind online. Näheres gibt es auf den folgenden Seiten.
WPF Ubiquitous Computing (WS16/17)
Ubiquitous Computing ist ein technologisches Paradigma, das von einer fortschreitenden Durchdringung unseres Alltags mit digitalen informationsverarbeitenden Einheiten ausgeht. Dieses WPF verfolgt einen forschungs-orientierten Ansatz: Nach einer Einführung in das Thema durch den Dozenten erarbeiten die Teilnehmer in Teams eigene forschungs-orientierte Ideen, die sie in seminaristischem Unterricht und Projekten umsetzen.
WPF Mobile Computing (WS16/17)
In this WPF students will learn about the relevance, challenges and technologies of mobile software development. After taking part in this module they will be able to design, implement and manage mobile apps for smartphones. This module enables students to deal with their own mobile systems for other study projects, for their final theses or on job.
WPF Internet of Things (WS16/17)
The amount of everyday objects augmented with computing technology is rapidly increasing. This allows to provide or use services of objects through the Internet, for instance controlling a device like a coffee machine or measuring the usage of a vending machine. Due to the growing relevance of the IoT in various domains we are offering a module dealing with its technologies. During this project-oriented WPF you will learn how to connect non-computing devices to the Internet following an approach of brainstorming an idea, designing a system and prototyping a product.